piątek, 6 kwietnia 2012

Ziołowe tosty francuskie

Jak pisałam wcześniej chciałam sobie zrobić przedświąteczny odwyk od jajek. Nie udało się.
Za bardzo uwielbiam tosty francuskie. To jedno z dań, które robi się szybko, nie potrzebne do niego jest zbyt wiele składników. I najważniejsze – zawsze, ale to zawsze wychodzi.

Składniki na porcję:

3 kromki czerstwego chleba*
1 jajko
1 łyżka mleka
1 łyzeczka ziól prowansalskich + oregano
szczypta pieprzu
masło (do smażenia)**

Jajko rozkłócić, wymieszać z mlekiem i przyprawami.chleb maczać w masie jajecznej i smażyć na średnio rozgrzanej patelni przez 1 minutę. Podawać z "czymśtam", co będzie pasować.

* U mnie jajeczna masa wystarczyła na 2,5 kromki chleba.
** Te tosty były smażone na 5g masła (zważyłam!) :)

Śniadanie zaliczone. Brak.  Brak cierpliwości. Brak pomysłu na mazurek. Brak braku.
Niechęć do kandyzowanych owoców :). Można coś z tym zrobić?
Zielnik Kuchenny 2012

9 komentarzy:

  1. muszę zrobić ziołowe, bo ogólnie bardzo lubię chlebek w jajku.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też zawsze dodaję do jajka sporą ilość ziół. Zawsze obowiązkowo oregano;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Do śniadania na słono - wymarzone. Muszę się zmierzyć z tostami francuskimi w takim wydaniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja również-zadanie na najbliższe poświąteczne dni

      Usuń
  4. Zrobiłam mazura budniowego z orzechami,rodzynkami,śliwkami suszonymi, i czekoladą <3 bez kandyzowanych :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Spokojnej, rodzinnej, zdrowej i sytej Wielkanocy! Mokrego Dyngusa i bolu brzucha od pysznosci! ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zawsze robię tosty francuskie na słodko z dodatkiem skórki i soku pomarańczowego, jeszcze ziołowych nie robiłam ale mnie zaciekawiły i chętnie spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię te tosty :) mniam :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...