sobota, 10 marca 2012

Chleb zalany mlekiem — nic na śniadanie!


W tamtym tygodniu oglądałam jak Nigella Lawson robi swój chleb z mlekiem i postanowiłam, ze muszę go spróbować, bo nie jadłam takiego w dzieciństwie... ba, nigdy nie jadłam!
Postanowiłam ulepszyć zwykły przepis i dodałam do chleba jabłka i cynamon. Oraz czekoladę, oczywiście.
Wyszło świetnie — konsystencja trochę papkowata i przez to danie nie wygląda pięknie. Ale za to jak smakuje...
I mimo, że można to zrobić w 5 minut, to nie wyobrażam sobie żeby jeść je w pośpiechu. Nie, do tego śniadania przydaje się jeszcze ciepłe łóżko i głos Krystyny Czubówny w tle.
Mam pewność, że takie śniadanie robi się szybko tylko po to, by nie wracać do zimnego łóżka :)

Na jedną porcję

1 rogal maślany – około 100g
1 szklanka mleka
1/2 małego jabłka
1/2 łyżeczki cynamonu
1/2 łyżeczki brązowego cukru
1 kostka gorzkiej czekolady

Rogala porwać na małe kawałki, ułożyć w misce. Jabłko obrać, pokroić "na kęsy" i wymieszać
z pieczywem, cukrem i cynamonem.
Mleko zagotować (albo tylko podgrzać), zalać nim chleb. Posypać posiekaną czekoladą.

I jeszcze jedno — dobrze jest kupić coś z półsłodkiego pieczywa. Jakąś chałkę, rogala maślanego, albo drożdżówkę... Wydaję mi się, że nawet pszenny chleb będzie dziwnie smakował w tym połączeniu.
Chociaż, nie mam pojęcia. Zrobię przy następnym podejściu! :)

6 komentarzy:

  1. Też nie jadałam, ale słyszałam o tym :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jabłko bym zamieniła na mus jabłkowy i byłoby niebo. Spróbuję. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy mus jabłkowy nie byłby lepszym pomysłem. Wtedy wszystko byłoby jedną, wielką smaczną ciapą! Chociaż, tutaj można wrzucić wszystko:)

      Usuń
  3. A ja jadałam często w dzieciństwie. Najlepsze zalane gorącym mlekiem prosto od krówki;)

    OdpowiedzUsuń
  4. u mnie to się nazywało "podarty chlebek" mimo tego, że chleb był pokrojony. Fajne:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspomnienie dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...