środa, 14 marca 2012

Jaja rolnika

Kiedyś bardzo bałam się jeść zbyt dużo jajek. Ostatnio słyszałam, że jajka można jeść codziennie, ale w szkole byłam atakowana jajczanymi hasłami typu "maksymalnie 3 jaja na tydzień", "jajo to zły cholesterol" i "od jajecznicy rośnie dupa". Od pewnego czasu postanowiłam jeść tyle jajek ile chcę. Jeżeli za rok będę miała niesamowicie podwyższony poziom cholesterolu, to przejdę na dietę :).
To jajko jest podrasowanym jajkiem sadzonym. A w zasadzie to pieczarki z pomidorem przykryte jajkiem sadzonym. Smakują bardzo dobrze, są szybkie, proste i dają się dowolnie modyfikować.

Jajka wydają się idealne na "śniadanie do łóżka". Ja jadłam je w parzę z koleżanką, która obudziła się i stwierdziła: "mam ochotę na pieczarki" :). 
Nazwa została nadana na cześć rolników, od których wzięłyśmy jajka! Dziękuję bardzo :)

Składniki na dwie porcje:

2 jaja
3–4 pieczarki
1/4 średniego pomidora (obranego ze skóry)
masło (do smażenia)
przyprawy: sól, pieprz, natka pietruszki, albo jakieś zioła.

Pokroić pieczarki i pomidora. Smażyć* je na maśle aż będą miękkie (pomidory mogą być konsystencji "musu"). Jajko wbić na spodek i wylać ostrożnie na patelnię. Zmniejszyć ogień, smażyć jajko przez 3–4 minuty aż białko się zetnie.
Przyprawić jajko.

Można podawać z grzanką, na grzance, pod grzanką, albo jako dodatek do dań. Ja podałam z kromką razowej bułki z ziarnami.

* Patelnia musi być do jajko sadzonego — jak najmniejsza.

6 komentarzy:

  1. Wszystko dla ludzi w granicach rozsądku :)
    Kulturyści piją surowe jajka i nie wyglądają na takich, co mają problemy z cholesterolem :P
    Swoją drogą bardzo fajny blog, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! :)
      Naprawdę kulturyści piją surowe jajka? :) Zawsze myślałam, że oni aby mieć pompę to raczej stejki :D

      Usuń
    2. Aktorzy filmów "przyrodniczych" piją na pewno ale tylko białko, kulturyści obecnie sie szanują bardziej z tego co widziałem na osiedlowej siłce, stejki i banan, ewentualnie kurczak :))

      Usuń
  2. Uwielbiam jajka iteż jemje za często. Zwłaszcza sadzone:D

    OdpowiedzUsuń
  3. śliczne masz to jajo, naprawde

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, ten komentarz jest szczególnie miły, bo dopiero uczę się fotografować, mam kiepski sprzęt i, jak da się zauważyć "wzloty i upadki" :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...