poniedziałek, 17 września 2012

Bez pieczenia: ciasto jogurtowe z owocami



Ostatnio cały czas się śpieszę, stresuję i choruję. Tak, dzisiaj zachorowałam i nie mogę nic przełknąć. Mam nadzieję, że ten stan będzie trwał tylko do jutra.
I właśnie dlatego wstawiam przepis na banalnie proste ciasto owocowe, które robi mnóstwo osób. Ja też je robiłam, ale dwa miesiące temu i przepis czekał na lepsze czasy.
Jest genialny w swojej prostocie i... nie trzeba włączać piekarnika. Ciasto i dużo więcej, bo jest to też przepis na ciut zdrowszą i mniej kaloryczną panna cottę.
Ciasto na herbatnikach z jogurtową panna cottą i owocami! Kolejne z serii "bez pieczenia" (poprzednio była szarlotka).
Ja wracam do moich kleików i książek, a Wam zostawiam zimne ciasto. Lodowate jak mój nastrój. Pa!


Składniki na 6 porcji
1 mała paczka herbatników (50g)
1 jogurt naturalny (150 ml)
1 małe jabłko
3 małe morele
garść malin (jeżyn, jagód, borówek, truskawek, poziomek...)
1 łyżeczka miodu
1 łyżeczka żelatyny
Jabłko i morele pokroić na małe kawałki. Rozgrzać patelnię, przesmażyć na niej pokrojone owoce, polać miodem i dwiema łyżkami wody. Dusić pod przykryciem przez 5 minut.
Jogurt przełożyć do niezbyt dużej miseczki. Żelatynę rozpuścić w kilku łyżkach gorącej wody, wlać do jogurtu i dokładnie wymieszać. Dodać do niego duszone owoce i wymieszać.
Herbatniki rozłożyć w pojemniku, polać je jogurtem i posypać malinami. Włożyć do lodówki na minimum 3 godziny (najlepiej na całą noc).
Możecie dosłodzić jogurt przed wymieszaniem z żelatyną. Dla mnie i domowników tyle miodu wystarczyło, ale wiem, że wiele osób słodzi więcej niż ja.

5 komentarzy:

  1. Oj, biedna! Zdrowia dużo życzę! A ciasto... musi być pyszne. :) Bardzo ładnie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wracaj szybko do zdrowia i nie stresuj się za dużo, bo hmmm... nie wolno i już! :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale fajne ciasto- i bez masła : )
    Z owocami, na pożegnanie lata ; )

    OdpowiedzUsuń
  4. Stresowania i chorowania wspolczuje. A ciasta zazdroszcze :)

    OdpowiedzUsuń
  5. jeju, jak to wygląda cudownie!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...