czwartek, 31 stycznia 2013

Fish and chips. A ryba w kokosowej panierce!




Przepraszam, przepraszam, przepraszam! Zapomniałam o publikacji, przyznaje się bez bicia.
Ale dzisiaj, ostatni egzamin, ostatni dzień sesji (i zaliczony egzamin na 5, więc możecie gratulować) :) W szale planowania alkoholowych wypadów zupełnie wypadło mi z głowy, że godzinę temu miałam dodać rybę.
Tak więc nie przedłużam i zostawiam Was z jedzeniem, które dobrze smakuje na kacu. Takim małym kacu.
Inne propozycje na fish'n'chips mają: Dobromiła, Emma, Tomek.

Przepis na 2 porcje:
ryba
250g filetu z białej ryby (u mnie mintaj)
1/2 łyżeczki curry
1 łyżka zarodków pszennych
szczypta pieprzu
szczypta ostrej papryki
Wszystkie składniki dokładnie zmiksować. Uformować z pulpy 4 długie paluszki.
4 łyżki bułki tartej
4 łyżki wiórków kokosowych
1 białko
szczypta soli
Widelcem wymieszać białko z solą. Bułkę wymieszać z wiórkami. Paluszki rybne obtoczyć kolejno w białku i bułce. Rozłożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
Pieczone ziemniaki
4 średnie ziemniaki
szczypta: soli
pieprzu
rozmarynu
2 łyżki oleju rzepakowego
Ziemniaki obrać, gotować przez 15 minut. Następnie trochę ostudzić, pokroić w plastry*. Rozłożyć na dużej blasze, wyłożonej papierem do pieczenia. Polać olejem, posypać solą, pieprzem, rozmarynem.
Piec w 190 C przez 20 minut, następnie dodać do ziemniaków paluszki rybne i piec jeszcze 15 minut.

*Wiem, chips to frytki, ale nie mam doświadczenia z pieczeniem ziemniaków i nie chciałam ryzykować obiadem. Jeżeli chcecie, możecie pokroić ziemniaki w słupki.


11 komentarzy:

  1. Bardzo fajny pomysł na rybę, nie robiłem jeszcze domowych paluszków rybnych, a ostatnio za każdym razem ukradkiem rzucam na nie okiem w sklepach, więc może czas zrobić domowe :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kokos, idealnie trafiłaś w moje gusta! Koniecznie do wypróbowania, bo ostatnio mam kokosową manię; w szafce 3 słoiki wiórków, do rozłupania czeka orzech kokosowy, a za chwilę jadę po mleczko i będę robić masło kokosowe :)
    Ja też opublikowałam z opóźnieniem, ale dlatego, że długo nie było listy gotujących, a mnie przez większość dnia nie było w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję 5 ;)
    i ciekawa jestem jak smakuje ryba w kokosie ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak ja uwielbiam pieczone ziemniaki w każdej wersji... Aż nabrałam na nie ochoty :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Pomysł naprawdę fajny i wart wypróbowania, muszę zrobić i posmakować :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię krewetki w kokosowej panierce, lubię też drób w takiej formie, więc myślę, że z rybą ta metoda również się sprawdzi :)

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo ciekawa jestem smaku ryby w kokosowej panierce, zresztą mięsa w kokosie też jeszcze nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Kokosowa panierka? Nie testowałam,ale brzmi smacznie.
    No i oczywiście gratulacje!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ryba w kokosie? Ciekawie! I smacznie brzmi! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dla mnie łosoś jest zdecydowanie najsmaczniejszą rybą i muszę przyznać, że można ją podawać naprawdę w najróżniejszym wydaniu. Jak trafiłem na przepisy https://mowisalmon.pl/przepisy/ to już dziś wiem, że zarówno ja jak i cała moja rodzina przepada za daniami z łososia.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...