środa, 16 maja 2012

Pomidorowo-czekoladowe trufle


Najlepszy z mężczyzn w końcu przyznał, że połączenie czekolady i pomidora jest dobrym pomysłem. Ciężko mu to przeszło przez gardło, ale dał radę. Jestem z niego dumna!
Jeżeli chodzi o trufle, to jestem z nich bardzo zadowolona. nie są co prawda dietetyczne, ale nie dodawałam dużo cukru, więc i tak nie ma kilokalorycznej tragedii. W zasadzie sporą część tłuszczu zastąpiłam pomidorem, który zagęścił konsystencje kulek. Oczywiście, tak jak w przypadku brownie z pomidorem dodatku warzywnego nie da się zauważyć gołym okiem.
I dlatego zrobiłam to, co zawsze: siedziałam cichutko, a skład zdradziłam dopiero wtedy, kiedy trufla została zjedzona. Niektórzy byli wyjątkowo nieufni, ale większość została przekonana.


Składniki na 12 kulek:
100g biszkoptu (użyłam gotowych biszkopcików)
2 łyżki masła
1/2 średniego pomidora
40g gorzkiej czekolady
1–2 łyżki tartych migdałów
ewentualnie 1 łyżka cukru (ja nie dodawałam)

Biszkopty pokruszyć, przypominam, ze najłatwiej po prostu walić w nie wałkiem. Masło rozpuścić razem
z czekoladą, dodać cukier, wszystko dokładnie wymieszać.
Pomidora sparzyć, obrać ze skóry i pokroić w małą kosteczkę. dodać go do rozpuszczonej czekolady
i dokładnie wymieszać. Odstawić na 5 minut.
Po tym czasie dodać do masy pokruszone biszkopty, wymieszać łapką i formować małe kuleczki. Ponieważ trufle wyglądają okropnie trzeba je obtoczyć w migdałach.

Zdrowe? No, może zdrowsze słodycze ;) Leci do akcji zorganizowanej przez Kucharkę Zen. i do "pomidorowych inspiracji".

Pomidorowe inspiracje

9 komentarzy:

  1. Hehe, Ty zawsze jakieś warzywo gdzieś przemycisz. Podoba mi się Twoja kreatywność;)

    OdpowiedzUsuń
  2. No zakochałam się... Idę od razu obejrzeć Twoje brownie z pomidorem. Jak ja lubię takie rzeczy! Dzięki wielkie za udział w akcji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Połączenie intrygujące. Widzę, że udanie eksperymentujesz w kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ha! A u mnie dzisiaj też czekoladowo-pomidorowo w postaci sosu Mole, więc wiem z doświadczenia, że połączenie rzeczywiście dobre. Muszę takich trufli spróbować w takim razie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hmpf... Brzmi trochę dziwnie, a jednocześnie strasznie mnie to zaciekawiło. Chyba się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. No spodobało mi się.
    Kiedyś znalazłam przepis na ciasto z przecierem pomidorowym ale nie miałam odwagi do tej pory upiec...może teraz nadszedl czas???
    Soki Dawtona polecam bo nie ma tam nic oprócz zagęszczonego soku.wody i cukru.
    Dzieki za wiadomość gdzie mogę je kupić:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. myślę że zamiast pomidora dam koncentrat i bardzo dziękuję za inspirację!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...