czwartek, 8 sierpnia 2013

Mus serowy z orzechowym spodem


 
Strajkuję. Przez ostatnie dni było gorąco, więc siedziałam w domu. Sprzątałam, robiłam konfitury, mroziłam owoce. Aż do dzisiaj.
Nie pozmywam naczyÅ„. Nie posprzÄ…tam obranych morel ze stoÅ‚u. Nawet przestaÅ‚o mi przeszkadzać to, że po podÅ‚odze walajÄ… siÄ™ obierki od wszystkich letnich owoców. Mam dzisiaj caÅ‚odziennÄ… sjestÄ™. i zaczynam rozumieć WÅ‚ochów — każdemu powinna przysÅ‚ugiwać sjesta. Co najmniej 20 godzin dziennie.
Na szczęście mamy sierpieÅ„ i na caÅ‚ym Å›wiecie jest gorÄ…co. W każdym zakÄ…tku Å›wiata leje siÄ™ pot i hektolitry wody pitnej. a Rosjanie pÅ‚ywajÄ… z niedźwiedziami w basenach.
PS Jeżeli jacyÅ› emigranci napiszÄ…, że w ich kraju jest tylko 20 stopni i w ogóle przyjemnie (a przecież wiadomo, że to bzdura, bo jest sierpieÅ„), to im wyÅ›lÄ™ wÄ…glika. Albo te bakterie, które mi siÄ™ wykluÅ‚y na podÅ‚odze.
A dzisiejsze gotowanie? Deser powstał na potrzeby akcji "trzy po trzy". Gotowałam już do niej makowe nuggetsy i jajka ze szparagami. Dzisiaj pora na "mandarynki, orzechy, miód" :)
I dziÄ™kujÄ™ bardzo współgotujÄ…cym, bo gdyby nie ta akcja, zapewne nie zjadÅ‚abym dziÅ› nic, a tak musiaÅ‚am siÄ™ zebrać. I jest: mus serowy z orzechowym spodem i mandarynkami.
Gotowały ze mną: Maggie, Mirabelka, Mopsik, Panna MalwinnaSiankoo.

Składniki na 2 porcje:
200g + łyżka sera twarogowego (z pudełka, albo zmielonego twarogu od biedy serek homogenizowany)
1 mandarynka
2 łyżki masła orzechowego
50g herbatników
1 łyżka płynnego miodu (u mnie akacjowy)
1/2 łyżeczki żelatyny
Ser wymieszać z miodem. Å»elatynÄ™ rozpuÅ›cić w niewielkiej iloÅ›ci zimnej wody, odczekać 30 sekund i wlać jÄ… do sera. DokÅ‚adnie wymieszać.
MandarynkÄ™ umyć, pokroić i uÅ‚ożyć na dnie salaterki, wylać na niÄ… masÄ™ serowÄ….
Herbatniki drobno pokruszyć, wsypać do miski i wymieszać z masÅ‚em orzechowym i Å‚yżkÄ… sera (najlepiej mieszać herbatniki w tej samej, nieumytej misce, w której mieszaliÅ›cie ser).
Rozkruszyć herbatniki na deser, przykryć salaterki foliÄ… spożywczÄ… i wstawić do lodówki na minimum 2 godziny.
A najlepiej na całą noc.

1 komentarz:

  1. Popieram Twój strajk, ja tylko rano dziś weszłam do kuchni zrobić moje tosty do akcji, na obiad pojechałam do teściów ;) Bardzo zacny deser Ci wyszedł.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...